Sunday, April 24, 2011

Haul from Arhab part 2-> shawl, hijab, accessories

As i mentioned in my previous post before, Arhab also sells shawls, pashmina, hijab, inner hijab, accessories, almost everything women need. Normally i bought hijab from souq, but yesterday i saw they have new collections. i wanted to buy 2 or 3, but i couldn't choose, so i just took 7. lol
what i am so happy about it is that they are cheap! around 500-800 YR only, or around Rp.25.000-Rp.40.000. Last week i was browsing hijab from online seller in Indonesia, and browsing about hijab style and trends from muslimah bloggers, and i can see that now the trends is arabic style,or they call it "kerudung arab" and pashmina, no longer "jilbab paris". Kalau yang aku lihat sih sekarang lebih banyak yang pakai kerudung segi panjang ala pashmina daripada kerudung segiempat yang dilipat dua jadi segi tiga. bener ngga?
well, here in Yemen the trend also with this kind of hijab, not "jilbab paris" style. anyway, when i was browsing hijab shops on the net, the price is around Rp.45.000-Rp.80.000 for this kind of hijab. So yes, i am so happy i can get them cheap..
ini yang disebut "selendang/kerudung arab brokat" oleh para online seller yang aku kunjungi.
kalau yang ini yang para online seller bilang "crumple shawl"
untuk yang ini macem2 sebutannya. ada yang bilang kerudung turki, ada yang bilang kerudung arab motif..

motif hitam putih dan polos warna krem.. kok difoto jadi kaya warna abu abu yah?

jepitan, bros, dan pin-pin/klip sebagai pelengkap berjilbab..

overall,,, i'm so happy with everything i bought yesterday.. but i can't found inner jilbab that cover the neck too, in Indonesia some call it ciput ninja, ciput syria, ciput leher.. apa lagi yah? di sini belum ada yang jual tuh..  so i will still do some online shopping soon..

2 comments:

Lovely CosMe said...

Lengkapan di mana koleksinya:yemen ato indo?Maksudku model2nya gitu..

galleryibu said...

lengkapan di indo..huhuhu.. di indo modelnya macem2, namanya ga kalah heboh,, trus ciput2nya macem2.. di sini ya model kerudung arab biasa yang kaya selendang dan segiempat.. tapi harganya lebih murah,,